6/15/2017

Nie mam swojego zdania, i jest mi z tym ... ?

Hejjka Czytelniku! 
W dzisiejszym poście chciałabym porozmawiać z Tobą na temat asertywności, a raczej jej braku. 
Sama przez pewien czas byłam osobą, która nie potrafiła powiedzieć " nie". Dzisiaj uważam to za ogromny błąd. Umiejętność odmowy jest bardzo ważna nie tylko w życiu dorosłym, ale również w życiu szkolnym. W tym wieku nastoletnim, my młodzi ludzie często chcemy próbować nowych rzeczy, co jest zrozumiałe, bo przecież mamy niewiele lat i chcemy skorzystać z życia. Niestety nie wszystko co nieznane i nowe jest dobre. Papierosy, alkohol, narkotyki  to dla nas zakazany owoc jeśli jesteśmy niepełnoletni, a więc co za tym idzie powinniśmy się tego wystrzegać. Na nasze nieszczęście jest masa osób, które pod wpływem starszych  a nawet ludzi w swoim wieku łamią się i sięgają po papierosy itp. Dla mnie jako osoby mającej dopiero 16 lat jest to coś niezrozumiałego, że bardzo często Ci, którzy odmawiają czegoś są wyśmiewani przez towarzystwo, co prowadzi do chęci bycia zaakceptowanym przez rówieśników i nagle asertywność zanika. Takich przypadków jest od groma, ale brak umiejętności odmowy nie tyczy się tylko i wyłącznie używek. Czasami jest nam po prostu głupio odmówić komuś pomocy, bo mamy dobre serce. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie fakt, że ludzie często wykorzystują takie osoby. Jedna prośba, za chwile kolejna, kolejna, kolejna i tak w nieskończoność. To, że chcemy komuś pomagać nie oznacza, że mamy dawać się wykorzystywać, to nie fair. Pomaganie jest dobre to fakt, ale wszystko z umiarem! Bądźmy dla siebie dobrzy, wspierajmy się, ale musimy odróżniać chęć czystego wyzysku, od prośby o rzeczywistą i pilną pomoc ;)
To, że jedna osoba, lub grupa coś robi i próbuje Cie do tego namówić, nie jest jednoznaczne z tym, że jesteśmy zmuszeni się na to godzić! Posiadanie własnego rozumu, wolnej woli daje nam szczęście. A jeżeli zostajesz wyśmiany, odrzucony czy ktoś się na Ciebie obrazi tylko dlatego, że po raz kolejny nie chcesz komuś pomóc w jakieś błahej sprawie to znaczy, że tacy ludzie nie są warci, aby poświęcać im czas. Proste !
Także podsumowując... Miej swoje zdanie, noś głowę wysoko i bądź dumny, że jesteś asertywny!











12 komentarzy:

  1. Jeeej jakie cudowne zdjęcia <3
    Mieć swoje zdanie i być go pewnym jest bardzo ważne, sama też się o tym przekonałam ;)

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy wpis:) Sam jestem osobą mało asertywną. Walczę z tym na wszelkie sposoby :D po ostatnich kilku latach nasuwa mi się jeden wniosek: życie samo nauczyło mnie odmawiać innym. Kilka razy jak się przejedziesz i zostaniesz sama z problemami będziesz umiała zadbać o swoje interesy. W pewnym wieku nie ma mamy czy taty jesteś sam ze swoimi problemami. Im szybciej nauczysz się być asertywnym tym lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne zdjęcia <3
    http://mysterious-natalia.blogspot.com/2017/06/wishlish-zaful.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomocy ciężko mi jest odmówić i zależy w jakiej sprawie, ale co do używek to stawiam sprawe jasno, że "nie dziękuję" i wszyscy to akceptują :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mądry temat. Ja też kiedyś nie potrafiłam mówić 'nie' ale.. bez tego ani rusz w świecie dorosłych. Zdjęcia piękne, wywołują u mnie spokój.. mega!
    http://s-busz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne zdjęcia. Masz talent i niezłe oko do robienia zdjęć :) Pozdrawiamy.
    musztardoweinspiracje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Asertywność jest niezwykle istotna w życiu, bo od niej zależy to jak będą nad traktować inni ludzie. Ostatnie zdjęcie jest fantastyczne! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Meega fajny post i piękne zdjęcia! Serdecznie zaprasza do mnie na bloga, bo ostatnio pojawił się na nim post trochę podobny to tego Twojego. Pozdrawiam <3
    nightmareskillme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również kiedyś miałam ogromny problem z odmawianiem, bo bałam się powiedzieć 'nie' albo po prostu nie chciałam sprawić przykrości drugiej osobie. Teraz staram się nad tym pracować i powiem szczerze, że aktualnie robie tylko to, na co mam ochotę (pomijam sprzątanie, to mimo, że czasem się nie chce - trzeba, haha). :) Cudowne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  10. oby ta asertywność u ciebie pozostała :)

    OdpowiedzUsuń