29.03.2017

Jedz mniej, bądź piękna !

Hejjka kochani!
W dzisiejszym poście chciałabym wam się wygadać, bo od dłuższego czasu jest we mnie temat, który nie chce opuścić mojej głowy. Mowa tu o dążeniu do ideału piękna, narzuconego nam przez media. W dzisiejszych czasach dziewczyna idealna jest fit,albo bardzo chuda. Każda z nas pragnie podobać się sobie i innym, lecz dlaczego niektóre nastolatki, kobiety, dążą do tego za wszelką cenę. Ja doskonale rozumiem zdrowy tryb życia, ale nie możemy popadać w obsesję. Dzisiaj chcę skupić się jedynie na przypadku, w którym dziewczyna ze zdrowego trybu życia przechodzi w paranoję i jeśli ćwiczenia i jedzenie przygotowane na zdrowo nie pomagają zrzucić lub utrzymać "idealnej wagi" to katują się treningami i ograniczają jedzenie do minimum, aby być taką jak z okładki.
Nie jestem w stanie zrozumieć, dlaczego tak bardzo bierzemy do siebie to co rzucają nam gazety, portale społecznościowe? Czy musimy być tacy jak ktoś nam każe być? Czy to, że ktoś stwierdził, że inna osoba jest piękna, a my wyglądamy inaczej... To znaczy, że jesteśmy brzydcy i powinniśmy sie upodabniać do kogoś innego? Ludzie, proszę was! 
Moim zdaniem każdy jest piękny i cudowny na swój sposób! 
Zamiast głodzić się, męczyć sie z kompleksami, marudzić, narzekać i dążyć do jakiegoś, że tak powiem gównianego ideału piękna, który nie istnieje, otwórzmy oczy szerzej i zobaczmy swoje zalety!
Podkreślajmy i cieszmy się z tego, że mamy ładne oczy, zdrowe i grube włosy, a nie dołujmy się z powodu paru kilogramów więcej, odstających uszu czy płaskiego tyłka!
Wiadomo, że dbanie o siebie i odchudzanie się, ćwiczenia to nic złego, ale kochani wszystko w granicach rozsądku. Nie pozwólmy na to, aby internet i telewizja przygnębiały nas i obniżały poczucie naszej wartości. 
Powinniśmy robić wszystko z głową, skupiać sie na tym co jest w nas cudowne i zarażać ludzi pozytywną energią!
Jeśli mamy jakiś problem ze swoim wyglądem to weźmy sie za siebie, pracujmy nad sobą, lecz nie głodówkami, jedzeniem wacików i innymi metodami, które przyprawiają mnie o dreszcze.
Zaakceptujmy swoje niedoskonałości, przestańmy wierzyć i sugerować się wszystkim co podają nam w świecie show biznesu. Pamiętajcie, że większość tych osób z natury nie jest taka, jaką przedstawiaja nam na ekranach. Ideałów nie ma i nigdy nie będzie!  Wygląd jest ważny, lecz nie może on byc na pierwszym miejscu. Pielęgnujmy swoje ciało tak samo jak duszę. Tylko z taką równowagą przyciągniemy do siebie ciekawych ludzi i wzbudzimy jakieś pozytywne zainteresowanie.
Mam nadzieję, że nikomu już nie przyjdzie do głowy odchudzanie się poprzez głodówki i inne chore metody, że postaracie się zaakceptować siebie i pokochać swoje niedoskonałości. To właśnie w ludziach jest piękne. Ludzie uchodzący za ideał są nudni, a Ci z jakimiś drobnymi "ubytkami" lub "dodatkami" są o wiele bardziej interesujący według mnie ;)
Głowa do góry! Dla mnie każdy będzie cudowny na swój wyjątkowy i niepowtarzalny sposób
















11 komentarzy:

  1. Jesteś szczuplutka, więc trudniej zrozumieć ci punkt widzenia osób otyłych, które niejednokrotnie stają się ofiarami żartów, czy złego traktowania. Nie mniej jednak bardzo mądrze piszesz o tym, że nawet jeżeli chcemy coś zmienić, należy zrobić to z głową ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie rozpisane posty bo widzę, że zostało w niego włożone wiele pracy :) Świetnie piszesz, mądrze i łatwo się czyta :) Bardzo ładne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja wiem już z własnego doświadczenia, że żeby schudnąć trenując to trzeba i jeść!
    Ładne zdjęcia, chociąż szkoda, że takie ciemne.
    Obserwuję od dawna i pozdrawiam :)

    http://wiktoria7olczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak super i mądrze to wszystko napisałaś :) a zdjęcia przecudowne! I super jest to, że jak się na nie najedzie to robią się czarno białe :)
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Mega mądrze napisane!
    Świetne fotki!
    Pozdrawiam DARRISKA

    OdpowiedzUsuń
  6. Dokładanie żeby schudnąć trzeba robić to z głową głodzenie nam w niczym nie pomoże a czasami może tylko zaszkodzić bardziej :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  7. To jest zwyczajnie kwestia akceptacji siebie. Wiadomo, każda z nas chciałaby być piękna i szczupła, ale popadanie w obsesję jest rzeczywiście zbędne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super! Też miałam kiedyś "chore" pomysły na odchudzanie. (Mi nawet bliżej do niedowagi, niż nadwagi). Dlatego uczcie się na moich błędach. Odbiło się to na zdrowiu! Według mnie jesteśmy piękni! Akceptuj siebie, przecież każdy jest inny i to właśnie jest piękne.
    http://izapomaga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Miałam pośród bliskich mi osób przypadki anoreksji i nie chcę widzieć tego więcej. To coś strasznego i nie rozumiem, jak można aż tak siebie nienawidzić, aby doprowadzić się do takiego stanu. A tak na marginesie: wybrałaś fajną porę na zdjęcia, wygląda to super. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo mądrze napisane. Trzeba zacząć akceptować siebie , w końcu zostaliśmy tak stworzeni. Nie możemy ciągle brnąć do ideału , którego nie ma. Super post :)
    http://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajnie napisany tekst. Osoby z kilkoma kilogramami wiecej sa czesto wysmiewane, badz upokarzane . Uwazam to za zlo najgorsze, gdyz nie mobilizuje to do dzialania. Ja obecnie tez przytylam i nie jestem szczupla, jednak z wiekiem czlowiek rozumie wiecej i bardziej przejmuje sie swoim zdrowiem niz otoczeniem. Pozdrawiam i zapraszam w odwiedziny www.blingblingmakeup.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń