11/01/2016

Drogi aparat = fotograf idealny!

Hejka kochani!
Jak sami zauważyliście, nazwa bloga uległa zmianie, chciałabym aby mój blog był w pełni MÓJ. Postanowiłam spersonalizować w pełni tego bloga. Nie chcę już ukrywać się pod pseudonimem. Jestem tu w pełni sobą i zmiana nazwy oficjalnie to potwierdza ;)
Tworzymy taką naszą małą rodzinkę, bo wiecie o mnie dużo więcej niż niektórzy z mojego otoczenia.
A teraz wracamy do tematu.
Irytuje mnie jak nie wiem co, jak ktoś mówi, że ma baardzo drogi sprzęt, zero pasji, zero czegokolwiek, a te zdjęcia przedstawiają nie wiem.. cegłę?!
Jeszcze nałożyć na to 10000 filtrów i ta dam! CUDO!
Nie, nie, nie! To, że ktoś robi zdjęcia aparatem za 5000 zł, a druga osoba robi zdjęcia telefonem, ze średniej półki cenowej to wcale nie oznacza, że druga osoba jest gorsza.
Moim zdaniem, na początku nie liczy się to czym robi się te zdjęcia. Fotografia to sposób wyrazu, i nie jest najważniejsze to czym robimy te zdjęcia. Póki to sprawia nam radość i daje jakąś satysfakcję to róbmy to co kochamy i nie przejmujmy się tym co mamy. Kombinujmy, bawmy się ;)
Wiadomo, że sprzęt z czasem trzeba kupić lepszy, jeśli chcemy się rozwijać, iść do przodu, ale jeśli kogoś najzwyczajniej w świecie nie stać na super najnowszy i najlepszy model lustrzanki, to nie załamujmy się ;) Próbujmy, od czegoś trzeba w życiu zacząć. A może okaże się, że fotografia to nie jest to? Poczekajmy, dajmy sobie czas, próbujmy i tak róbmy, aby pomimo średniego sprzętu robić naprawdę ciekawe ujęcia. Też zaczynałam od telefonu, a teraz mam jakiś średni aparacik za 700 złotych ;) Wszystko małymi krokami! Jeśli jednak stać nas na dobry aparat, i mamy w sobie to coś, ten dar, to wykorzystujmy go, ale nie dawajmy odczuć innym, że nie maja talentu, bo mają tańszy model, bo to głupota!! :)

A TUTAJ MACIE ZDJĘCIA, KTÓRE WYKONAŁA MOJA PRZYJACIÓŁKA MARTA! TYM RAZEM TO ONA PRZEJĘŁA KONTROLĘ ;)








11 komentarzy:

  1. Masz rację sama wykonuje zdjęcia telefonem nie są one dobrej jakości, ale zbieram na lepszy sprzęt, bo tak jak napisałaś chcę się rozwijać w kierunku fotografii ;) piękne zdjęcia. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Racja, na poczatku nie potrzebujemy zadnych lustrzanek i kamer FULL HD :D Ale po czasie warto zainwestowac w dobry sprzecior, jezeli chcemy sie coraz bardziej rozwijac i czerpac z tego stysfakcje :) Swietne zdjecia!

    Buziaki xx ZYCIEDLAPASJI.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  3. Łał! Ale przepiękne zdjęcia. Ta twoja koleżanka ma talent
    Masz całkowitą racje nie ważne czym się na początku robi zdjęcia ważne, że się je robi, a jeśli później chcemy się rozwijać to najlepiej jest inwestować w swój sprzęt
    Moja przyjaciółka już ma lustrzankę i robi mi zdjęcia, ale ja w sumie też bym chciała posiadać takie cudo

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie zdjęcia nic nie przedstawiają. Z jednej strony nie wiadomo jaki był zamiar osoby robiącej zdjęcie, z drugiej jednak odbiorca chociaż w małym kawałku powinien odczuć to. Popracuj trochę nad obróbką i usuń ten efekt, że jak najeżdża się na zdjęcie to robi się czarno-białe. Wtedy będzie lepiej wyglądało. Co do tekstu, zgadzam się. Nie liczy się to czy robimy zdjęcia aparatem za 12000zł czy 120zł. Liczy się jakość zdjęcia, czy ono jest w odpowiednich proporcjach i czy jest ostre. Całą resztę można dorobić w dobrym programie do obróbki, jeżeli umiejętnie się z niego korzysta.
    http://agnieszkawygladalafotografia.blogspot.com/2016/11/haul-rossmann-49.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Moim marnym okiem "fotografa" wyuczonym w szkle Fotograficznej w Warszawie, śmiem twierdzić, że masz po części rację. Zawsze od czegoś trzeba zacząć i porządnie przemyśleć zakup sprzętu, bo jednak może okazać się, że "to nie to". Umiejętności fotografa to podstawa, ale przyznajmy rację, że dobrego zdjęcia na konkurs nie wykonasz telefonem, no chyba że to model z wyższej półki i nikt się nie połapie. Fotografia to odwzorowanie siebie, swoich myśli, tego co dostrzegliśmy my spośród wszystkich ludzi. To obcy język dla tych, którzy nie rozumieją sztuki. Ja w zdjęciach twojej koleżanki nie widzę nic szczególnego, ani czegoś co zwróciło by większą uwagę aby zastanowić się nad nim, ale wiem że Marta- Twoja koleżanka, zrobiła te zdjęcia bo zainteresowały ja te miejsca lub przedmioty. Teraz tylko trzeba wiedzieć jak to przedstawić, aby i inni chcieli interesować się tym co chce przekazać.
    Teks słabo się czyta, ale i tak gratulacje, za dobry przekaz. Zdjęcia- ten filtr po najechaniu- M A S A K R A. W tekscie piszesz coś o filtrach, że to nie potrzebne, a potem sama psujesz fotkę (kogoś w dodatku) takim czymś.
    http://raczej-ruda.blogspot.com/ - blog o urodzie w trakcie realizacji

    OdpowiedzUsuń
  6. Generalnie to zgodzę się z tobą - nie sprzęt czyni fotografa. Przeglądając zdjęcia na polskich blogach aparat w telefonie (na początek) lub amatorska lustrzanka nie wystarczy. Jednakże są sytuacje (np. tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=VNPbD5UtrPs), że taki sprzęt to za mało. Wszystko zależy nie tylko od naszych umiejętności, ale także od planów zawodowych czy też związanych z blogowaniem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz rację, to pasja się liczy, a nie pieniądze, za które kupujemy sprzęt. Cudowne zdjęcia! :)

    http://neversaynever171.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Moim zdaniem faktycznie nie liczy się sprzęt. ALE najważniejszy jest kontent. Jeżeli ktoś pisze o tolerancji i wstawia supi dupi zdjęcia nowych darmowych ciuchów to mnie krew zalewa ;-; nienawidzę czegoś takiego. ZDJĘCIE moim zdaniem powinno pasowac do treści posta.

    http://bibliotekaslow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Czasami zmiany są potrzebne. W stu procentach się z Tobą zgadzam.ładnie uchwyciłaś na fotografiach ostatnie promienie słońca.
    Odwdzięczam się za każdy szczery komentarz.
    Pozdrawiam,annnathalie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak ja zaczynałam, to jeszcze nie było telefonów z aparatem :P Teraz mam dobrą lustrzankę, ale i tak robię często zdjęcia telefonem, bo najważniejsze jest to kto stoi po drugiej stronie aparatu, a nie sam sprzęt.

    HEDONISTICAT

    OdpowiedzUsuń
  11. Łał jestem naprawdę pod wrażeniem *.* Zdjęcia naprawdę wyszły ci bardzo profesjonalnie ! Oby tak dalej ! :*
    Obserwuje !

    OdpowiedzUsuń