09.10.2016

Co sądzę o współczesnej blogosferze?

Hejka kochani!
Jak już większość z was zauważyła zaszły pewne zmiany, nie tylko w wyglądzie bloga, lecz także w organizacji. Postanowiłam wyznaczyć sobie dwa dni w tygodniu, w które będą dodawane post. Tym razem bardzo postaram się o to, aby pisać regularnie w środę i piątek, lecz nie o tym chciałabym dzisiaj z Wami porozmawiać.
Postanowiłam wypowiedzieć się na temat dobrze mi znany, a mianowicie chodzi mi o współczesną blogosferę. Każdy bloger/blogerka jakoś zaczynali. Trzeba się wypromować, na różnych stronkach, komentować blogi, pisać z blogerami, radzić się ich, i w tym nie ma nic złego.
Tak samo myśle na temat panującego teraz KOM/KOM, OBS/OBS.
Jeśli ktoś zaczyna, to niech promuje tego swojego bloga, niech zdobywa swoich stałych czytelników, ale gdy po roku blogowania ciągle żebrze się o sztucznych obserwatorów? Nieee, to nie wchodzi w grę.
Dostaje białej gorączki, gdy piszą do mnie młodsze blogerki, których blog jest totalnie od czapy, zero treści, wartościowego przekazu, zero tematu, a obserwatorów 200. Co z tego, jeśli są to tylko sztucznie nabijane liczby, sądzę że te blogi zakładane są tylko dla współprac, czego absolutnie nie popieram!
Co innego jest z wzajemnym komentowaniem swoich postów. Jeśli akurat komuś dany post się spodoba, to skomentuje go szczerze a może i nawet zaobserwuję, ale tak z własnej chęci, a nie tylko dlatego, że ja też zaobserwowałam, chociaż blog, w ogóle mnie nie interesuje.
Także moi kochnai, obs/obs jest okey, ale tylko na początku. Po dłuższym stażu to nie ma sensu, gdyż Ci obserwatorzy to tylko nic nie znaczące cyfry.A jeśli chodzi o kom/kom, nie widzę w tym nic złego, pod warunkiem wymiany komentarzy w stylu "ŚWIETNY POST, ZAPRASZAM DO MNIE" lub, "CIEKAWE, SUPER NAPISANE, FAJNE, OBS/OBS?"
O nie, takiego czegoś nie lubię! Więc Drodzy Blogerki i Blogerzy, wspierajmy się, komentujmy, szczerze obserwujmy, lecz bezsensownie nie spamujmy ;)











18 komentarzy:

  1. Ogólnie teraz blogów jest multum i właśnie przez ich ogromną ilość ciężko trafić na fajne, a przez obs/obs nie każdy blog który ma np.500 obserwatorów ma tyle wejść :). Ja np. mam tylko 90 obserwatorów a dziennie ponad 1,500 wejść :-P Także teraz trzeba kombinować aby docierać do ludzi :)

    Buziaki!

    www.pauladowlasz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawda i racja, szczere obserwacje i komentarze jeszcze nikomu nie zaszkodziły. Gorzej jak ktoś ogłasza się ze szczerymi komentarzami a zostawia standardowe "super post". Tego nie da się skomentować w sposób normalny.
    Każdy od czegoś zaczynał, każdy niech się promuje jak chce, tylko to wszystko ma jakieś granice, których lepiej nie łamać :)

    Tak Po Prostu BLOG

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny wpis, ja jestem blogosferze od 2008 roku . Kiedyś nie było , akcji kom/kom czy też obs/obs . Nawet spamowanie w komentarzach była naturalna.
    https://skucinskaemilia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Przy sztucznych statystykach łatwo o obserwacje a są osoby które bloga mają tylko po to


    https://wiktoria-komisarz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz piękne zdjęcia, chciałabym umieć tak edytować fotki, super :)
    Zapraszam do nas i pozdrawiam
    M.

    OdpowiedzUsuń
  6. piękne zdjęcia, świetnie zrobione. ;) ja w sumie nigdy się nie bawiłam w sztuczne obs za obs, co pewnie odbija się na moich statystykach. ;) ale nigdy też dla nich nie pisałam, bo swojego bloga traktuję bardziej jak album niż narzędzie do współprac. ;)
    pozdrawiam serdecznie.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny wpis. Blogow rosnie jak grzyby po deszczu i trudno znalesc fajne, a zakladac bloga tylko po to zeby dostawac darmowe kosmetyki do glupota.
    Ja prowadze bloga nie dlugi czas ale lubie to robic i jestem maniaczka kosmetyczna ktora ma w domu drogerie.
    https://aneetta30.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  8. Dużo jest blogów, których właścicielami są 10 latki, albo chcący zarobić sobie ludzie.
    A to przecież nie o to chodzi, chodzi o rozwijanie pasji ...
    Post jak najbardziej trafiony :)
    MARTHA-ZAPRASZAM💚

    OdpowiedzUsuń
  9. ŚWIETNY POST, ZAPRASZAM DO MNIE, CIEKAWE, SUPER NAPISANE, FAJNE, OBS?

    OdpowiedzUsuń
  10. Super treść i wspaniałe zdjęcia! Czym je robisz? Obrabiasz? Jeśli tak to w jakim programie? Może zrobiłabyś o tym osobny wpis? :D
    Pozdrawiam!
    W wolnym, czasie zapraszam do mnie: KLIK ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie denerwuje mnie zakładanie blogów i nabijanie sobie liczby obserwatorów tylko po to, by zacząć z jakąś firmą współpracę. No kurczę, przecież tu nie o to chodzi! Co do wymiany obserwacją komentarzem czy obserwacją mam podobne zdanie jak ty, gorzej jest, kiedy to drugie - tak jak napisałaś - po roku, czy nawet dłużej ciągniemy dalej. Post jak najbardziej prawdziwy plus wspaniałe zdjęcia, mega mi się podobają!

    shiirox.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja mam już któregoś z kolei bloga. Obecnego już od roku i ostatecznego. Tamte można powiedzieć, że były szukaniem, czy czymś tego typu. Na początku jak zakładałam bloga nie miałam pojęcia, że jest takie coś jak współprace itp. Pisałam dla siebie i moich stałych czytelników (nie było ich za wiele, ale byli cały czas, na bieżąco). Po jakimś czasie odkryłam grupy na Facebooku i pomyślałam, że fajnie jest się bardziej rozwinąć i "pokazać" światu. Bardzo fajne są wymiany szczerymi komentarzami. Odwiedzając i czytając inne blogi nabiera się doświadczenia. Jestem absolutnie za! Co do obs/obs, to nie jestem do końca przekonana...
    Kiedy mój blog bardziej się rozwinął, to dostałam kilka propozycji współprac i dla mnie to jest taka nagroda i docenienie blogera za trud wkładany w to co robi. Niestety nie rozumiem osób, które zakładają blogi tylko dla współprac, a nie z pasji i tylko spamują innym. Dla mnie współpraca to jest dopełnienie bloga i pomoc firmie, a nie główna treść strony.
    Super wpis i cudowne zdjęcia!
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo optymistyczne zdjęcia. Post ciekawy, choć ja lubię wymieniać się komentarzami. Dzięki temu poznaję nowe blogi, mogę szczerze wypowiedzieć się na temat ich postu oraz ogólnego wyglądu czy tematyki :) Nie jest to wymuszane, bo udział w tym bierze kto chce. A jeśli się nie podoba - można to powiedzieć w komentarzu. Z obserwacjami ciężej, bo trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Stuprocentowo sie z Toba zgadzam. Przyznam, ze lubie pobawic sie czasem w tak zwane kom/kom, bo mozna dzieki temu poznac wiele wartosciowych blogow I podniesc nieco statystki wlasnego, ale...sztucznych obserwacji nigdy nie popre. To totalna dzieciniada. Zreszta - odkad przeszlam.na wordpressa mojego bloga nie da sie juz obserwowac w.znany wszystkim sposob, teraz jestem osiagalna tylko poprzez obserwacje mojego fanpage ;)
    Fajne, pozytywne zdjecia!
    www.xavilove.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Genialne miejsce na zdjęcia, co to za budynek? :)
    Jeśli chodzi o obs/obs jestem przeciw. Jako początkująca blogerka bawiłam się w to, nabiłam sobie prawie 600 obserwacji :D Nie przyniosło to żadnego skutku. Nikogo i tak nie obchodziło co pisałam, a liczba ta była tylko małą ozdobą bloga, w rzeczywistości nic nie znaczącą. Firmy (te profesjonalne) nie patrzą na obserwatorów. Interesują ich wyświetlenia strony, ewentualnie fani na social mediach. Głównie przez ten cholerny gadżet uciekam z blogspota :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zgadzam sie z Tobą w 100%. Na samym początku też robiłam obs/obs ale szybko stwierdziłam że to bez sensu. Ale czasami biore udział w kom/kom bo prędzej znajdzie się kogoś kto pisze z prawdziwej pasji ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja odwiedzam takie blogi, które akurat mnie zainteresowały. I pierwsze miejsce to design bloga. Ciężki i przytłaczający nie jest dla mnie. Twój jest genialny.
    Ps. foty cudowne.

    Pozdrawiam i jakbyś miała ochotę to zapraszam do mnie w wolnej chwili
    DESIGN YOUR HAPPY LIFE

    OdpowiedzUsuń
  18. Hej piekny blog. Nawet bardzo piekny blog. Podoba mi sie Twój blog dla tego zostawiam wlasnie specjalnie dla Ciebie poradnik jak darmowo zyskac linki do swego bloga czyli takze ruch bo o to w promowaniu Chodzi

    Darmowe Linki

    OdpowiedzUsuń