6/24/2016

"(..) Dobrze widzi się tylko sercem..."


Hejka kochani!
Nareszcie upragniony 24 czerwca, czyli koniec roku! Życzę wam udanych wakacji moi drodzy! Jednak w tym poście nie mam zamiaru mówić o moich planach wakacyjnych,gdyż będzie to wszystko bardzo spontaniczne.
W tym roku jestem z siebie bardzo dumna. Po 10 miesiącach ciężkiej pracy w końcu będę mogła odpocząć, pisać częściej, robić więcej zdjęć.
Za mój całoroczny wysiłek postanowiłam, iż sprawię sobie prezent, a mianowicie zakupię książkę, którą pokochałam całym sercem. Mowa tu o "Małym Księciu".
Była to jedna z lektur szkolnych. Na początku byłam sceptycznie nastawiona. Myślałam, że będzie to jakaś głupia bajka dla dzieci. Myliłam się...
Ten post chcę poświęcić właśnie "Małemu Księciu", więc zaczynajmy ;)

Autorem tej książki, jest oczywiście Antoine de Saint- Exupery.
Na początku możemy zauważyć dedykację, która już chwyciła mnie za serce.

Wszyscy dorośli byli kiedyś dziećmi. Choć niewielu z nich o tym pamięta. Zmieniam więc moją dedykację:
LEONOWI WERTH,
gdy był małym chłopcem"

Ta książka jest ogromną skarbnicą życiowej wiedzy! Jej się nie da nie kochać. Ukazuje dziecko, jako niewinną istotę, która stara się zrozumieć otaczający nas świat. Niestety my dorośli zapominamy o naszym dzieciństwie, które było najlepszym okresem w życiu każdego człowieka. To smutne,lecz dzięki takim książkom możemy zrozumieć  błędy XXI wieku i starać się ich nie popełniać.
Zaczynając od pojedynczej jednostki zmieniamy zarazem cały świat.
Nie mam zamiaru przytaczać tutaj każdego pięknego i mądrego cytatu, bo musiałabym zacytować całą książkę.

Nie mogłam się oprzeć i muszę przytoczyć tutaj cytat, który pamiętam i często do niego wracam.
Mówię tutaj o słowach lisa:

"Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu"

Zostawiam was z tym cytatem. Zastanówcie się nad tymi cytatami i wyciągnijcie wnioski.
Mam nadzieję, że każdy przeczytał "Małego Księcia" i uwielbia go za prawdę w nim zawartą

POLECAM <3
























36 komentarzy:

  1. Zajebiste zdjęcia ♥

    wmymswieciewitam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. ,,Mały książę "-najlepsza książka, lektura jaką czytałam jest wartościowa i tak się złożyło, że czasami do niej wracam jeśli nie czytałaś, ,Oskar i pani Róża " to polecam jest też naprawdę świetna. Zdjęcia piękne, mają w sobie to coś, że przykuwa uwagę, ale to pierwsze to mistrzostwo!

    Pozdrawiam cieplutko :*
    Zapraszam w wolnej chwili http://paulina-juni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Oskara" musiałam przeczytać ! Zgadzam się, że książka jest boska!
      Dzięki za miłe słowa :*

      Usuń
  3. ,,Mały książę" to naprawdę piękna książka. Jedna z moich ulubionych lektur, zaraz po ,,Oskar i pani Róża", którą już Ci poleciła moja poprzedniczka. :D

    Pozdrawiam. ;)
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mały Książę należy do moich ulubionych książek. Oczywiście znajduję się w mojej biblioteczce. Taka z pozoru krótka lektura dla dzieci...a tyle w niej mądrości :) Piękne zdjęcia.
    Pozdrawiam i życzę udanych wakacji :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, widzę, że nie tylko ja jestem fanką :D

      Usuń
  5. Uwielbiam "Małego Księcia"! Cenię ją za te liczne, piękne cytaty i złote myśli. Każde zdanie jest przesiąknięte metaforą.
    Zdjęcia wyszły ci rewelacyjnie!
    W wolnej chwili zapraszam cieplutko do mnie:
    Kaktusowy Sad KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurcze, az wstyd mi sie przyznac, ale jeszcze nie czytalam "Malego Ksiecia". Slyszalam od przyjaciolki, ze jest to rewelacyjna ksiazka dla kazdego, kto chcialby sie troche cofnac w przeszlosci...
    Rewelacyjne zdjecia!

    Pozdrawiam,
    megaaan-esieek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale już do lektury!! :D
      Dziękuję ;*

      Usuń
  7. Bardzo ładne zdjęcia. Co do książki - mam do niej ogromny sentyment. Kiedyś miałam chore oczy i przez 2 tygodnie nic nie widziałam a potrzebowałam przeczytać tę książkę. Pomogła mi już nieżyjąca babcia, która wychowała mnie od dziecka. Czytała mi ją a ja słucham uważnie. Potem rozmawialiśmy. Na wspomnienie znów kręci mi się w oku łza i choć bym chciała do niej wrócić, nie potrafię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku... Aż wzruszyła mnie Twoja historia :( Piękne, ale jednak smutne :(
      Pozdrawiam kKochana, może kiedyś się przełamiesz i znów do niej zajrzysz :*

      Usuń
  8. Uwielbiam tą książkę est ona teraz lekturą szkolną cytaty z niej są bardzo fajne i dają dużo do myślenia
    A co do zdjęć są genialne pozdrawiam :*
    http://ruudegirls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowne zdjęcia, uwielbiam jak ktoś potrafi uchwycić ''to coś''
    http://blekitnypamietnik.blogspot.com/2016/06/spring-haul.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyznaję się bez bicia - nigdy nie czytałam tej książki, choć była ona moją lekturą. Wnioskuję, że wiele straciłam, dlatego postaram się to nadrobić. Myślałaś coś nad fotografią uliczną? Bardzo spodobały mi się dwa zdjęcia 3 i 5, które bardzo nawiązują właśnie do street photo. Jeśli interesujesz się fotografią, zobacz prace takich osób jak Bresson, Salgado czy Ansel Adams. Warte obejrzenia! :)
    majazurawek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Haha.. 'Mały Książę', moja ulubiona lektura. Przyznam Ci rację, ta książka jest skarbnicą wiedzy. Szczerze polecam Ci obejrzeć również film na podstawie tej książki. Jest świetny! Nie tak samo jak sama książka, ale też cudowny. Piękne zdjęcia. Obserwuję!
    Zapraszam też do mnie. :)
    http://juornalduninconnu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. "Mały Książe" to jedna z moich ulubionych lektur szkolnych, jakie w życiu udało mi się przeczytać. Cieszę się, że w końcu ktoś o niej pisze
    Pozdrawiam
    Aldrazek

    https://aldrazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękne zdjęcia.
    Książkę lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mały książę jest jedną z książek, które postawiłabym na półce z pozostałymi papierowymi ulubieńcami. Jak bardzo kocham książkę, to też tak bardzo znienawidziłam film, który cholernie mi się nie podobał. Uh, za wiele by pisać. Tak btw śliczny design, ładne zdjęcia. Pozdrawiam i życzę miłego, cieplutkiego dnia!

    ~ what-duet.blogspot.com ~

    OdpowiedzUsuń
  15. Super post, bardzo spodobał mi się twój blog, pozdrawiam:)
    https://patrycjapiluch96.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Książka bardzo wciągająca. Miałam tak samo jak ty. Myślałam, że to bajka dla dzieci. Niestety nie ocenia się książki po okładce. Cudowne zdjęcia. Udanych spontanicznych wakacji ! < 3 ; *

    Zapraszam serdecznie na mojego bloga. http://unrealizable1999.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Kiedy był czas czytać 'Małego Księcia' na początku gimnazjum nie byłam nim szczególnie zainteresowana i jak to bywa przeczytałam streszczenie, jednak chcę wrócić do tej lektury i przeczytać ją od początku do końca, zobaczymy czy równie mocno ją polubię ;)
    A co do zdjęć niektóre są naprawdę dobre

    roksanakalinowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie czytałam tej książki, ale może kiedyś :))
    Śliczne zdjęcia!
    http://iam-wiki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Moim ulubionym cytatem jest z Małego Księcia jest: ,,Człowiek naraża się na łzy, gdy raz pozwoli się oswoić''. Wybrałaś piękne cytaty, które także uwielbiam jednak ten jest moim ulubieńcem. Książka jest naprawdę cudowna i chyba też sprawie sobie egzemplarz.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Tak w końcu zaczęły się upragnione wakacje, czekałam na nie bardzo długo ponieważ kończyłam gimnazjum i na prawdę w ostatnim roku było bardzo ciężko. Hehe teraz technikum będzie jeszcze gorzej xd Co do książki na początku przyznam się szczerze obejrzałam film był cudowny chyba pierwszy raz się popłakałam. To własnie skłoniło mnie do przeczytania książki. Mały książę to skarbnica wiedzy bardzo dużo dała mi do myślenia. Bardzo ładne zdjecia. http://spam2506.blogspot.com/2016/07/to-juz-rok.html

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam 24 lata, a nadal z chęcią wracam do tej lektury. Za każdym razem wyciągam z niej coś nowego, to wspaniała pełna mądrości książka. Jedna z moich ulubionych, od wielu lat:)

    OdpowiedzUsuń
  22. "Mały książę" to także jedna z moich ulubionych książek, wiele cytatów z niej utkwiło mi na dobre w pamięci, mimo to planuję ją sobie niedługo "odświeżyć" i przeczytać jeszcze raz :)

    pozdrawiam :)

    http://styleveline.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Co prawda czytałam "Małego Księcia" bardzo dawno temu w podstawówce, ale dłuższy czas zbieram się, żeby kupić tą książkę i po prostu MIEĆ na półce, żeby kiedyś przekazać ten skarb dzieciakom. Cudowna książka, nie tylko dla dzieci. :)

    Obserwuję i pozdrawiam http://flawlessgold.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. cudowne zdjęcia!
    czuć lato <3
    http://stylishfashionbylu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Strasznie lubię Małego księcia:) ładne zdjęcia ;)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń